Scheiding / Alleenstaand Ouderschap

Omgaan met de pijn van een echtscheiding.

Je hebt jaren besteed aan het creëren van dat gelukkige gezinnetje waar je van droomde, en nu is het helemaal uit elkaar gevallen. Het doet zoveel pijn. Je vrienden begrijpen misschien niet de pijn die je doormaakt. Bij een scheiding ontstaat een gevoel van verdriet, wanhoop en angst voor de toekomst.

Je huwelijk is misschien voorbij, maar je nieuwe leven is nog maar net begonnen. Je kunt de brokstukken bij elkaar rapen, herstellen en nog sterker dan ooit weer verder gaan.

Deze tips kunnen je helpen om te gaan met de pijn van je scheiding en een betere toekomst voor jezelf op te eisen:

1. Koester en voedt je geest.

Wat zijn je spirituele overtuigingen? Hoe kunnen die overtuigingen je helpen op dit moment in je leven, wanneer je dit het meest nodig hebt? Je neemt altijd de tijd om te eten, toch? Je spirituele “voeding” is net zo waardevol als het voedsel voor je lichaam.

Als je de tijd voor jezelf neemt en manieren vindt om je geest elke dag te voeden, zal al het andere op zijn plaats vallen. Onderzoek je hart. Zoek gelijkgestemde mensen die je zullen helpen en aanmoedigen tijdens je reis.

In plaats van stil te staan bij de uitdagingen waarmee je zelf wordt geconfronteerd, kun je ook uitzoeken hoe je anderen kunt helpen. Anderen helpen brengt vreugde en biedt de nodige afleiding van de emoties na je scheiding. Zoek vrijwilligersmogelijkheden in je omgeving.

2. Kom in beweging.

Wanneer je wordt geconfronteerd met het verdriet van een echtscheiding, kun je in de verleiding komen om op de bank te blijven hangen. Weersta deze verleiding. Ga in plaats daarvan er op uit en kom in beweging. Kies een lichamelijke activiteit die je leuk vindt en houdt vast aan een regelmatige trainingsroutine. Je zult meer energie hebben, meer zelfvertrouwen en kracht, om de moeilijke emoties waar je mee te maken krijgt te overwinnen.

Lichaamsbeweging geeft gelukkige hormonen af en houdt je fit, gezond en jong. Als je moeite hebt met het beslissen over een activiteit, overweeg dan yoga. Yoga kan een zachte en uitnodigende manier zijn om in beweging te komen. Een belangrijk onderdeel van yoga is het koesteren van de verbinding tussen je lichaam en je geest.

Misschien vind je de blogpost “40 Dingen om te doen als je alleen thuis bent” ook wel interessant. Tips om je bezig te houden tijdens die stille momenten.

3. Ga op vakantie.

Ga weg van alle plaatsen die je herinneren aan de jaren die je samen hebt doorgebracht. Breng een paar uur of dagen door in een plaats waar jij tot rust kunt komen. Laat de omgeving je gedachten van je scheiding afzetten. Denk aan zoveel mogelijk dingen om dankbaar voor te zijn en ontspan op een plek waar je een tijdje kunt ontsnappen.

4. Verander je focus.

Waar je je op concentreert wordt je realiteit. Je verdient het om gelukkig te zijn, en je kunt besluiten om genoegen te nemen met niets minder dan de beste dingen van het leven. Begin vandaag nog actie te ondernemen om de eerste stappen te zetten in de richting van je dromen.

Als je worstelt met je zelfvertrouwen, zoek dan positieve vrienden die je kunnen aanmoedigen om het beste in jezelf te zien. Focus op je sterke punten en hoe je ze kunt gebruiken om vooruit te komen in het creëren van het leven dat jij wilt.

Wees geduldig met jezelf.

Gun jezelf wat tijd om te genezen van de pijn en het verdriet van je scheiding. Genezing kan enige tijd duren, maar het zal komen. Zet positieve stappen in een nieuwe richting, maar geef jezelf toestemming om de pijn van je scheiding te voelen. Na verloop van tijd zul je merken dat de pijn steeds minder wordt naarmate je actie onderneemt in de richting van een nieuwe, mooie toekomst.

Liefs,

Dit vind je misschien ook leuk...

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.