Maak je niet druk om de kleine dingen.

We hebben allemaal wel eens gehoord dat we ons niet druk moeten maken om de kleine dingen in het leven.

Jezelf gestrest laten raken door deze kleine dingen is een van de belangrijkste manieren om je onnodige zorgen en frustratie te bezorgen.

We kunnen veel negatieve gevoelens en zelfs gezondheidsproblemen voorkomen door simpelweg te leren de kleine dingen, ons niet te laten raken.

Focus op het grotere geheel.

Als er iets kleins gebeurt waardoor je boos wilt worden, vergelijk dan de betekenis, de grootte van het moment, met al het andere dat op dat moment in je eigen leven en in de wereld om je heen gebeurt.

Misschien heb je de maaltijd voor dat etentje met vrienden een uur voordat je gasten aan komen op de vloer laten vallen. Zullen je vrienden dan ineens niet meer van de avond kunnen genieten, als je geen zelf bereiden maaltijd voor ze op tafel zet?

Als dat zo is, moet je je energie waarschijnlijk ergens anders in gaan stoppen… Iets anders dan jezelf omlaag halen voor één klein foutje.

Onthoud dat we allemaal fouten maken.

Als iets kleins je positieve mindset omlaag dreigt te halen, bedenk dan dat iedereen fouten maakt.

Of het nou jijzelf bent, of iemand anders die de situatie heeft veroorzaakt, die op dat moment voor jou aanvoelt als een enorme ramp, houd er dan rekening mee dat fouten een normaal onderdeel zijn van het leven en dat het iedereen overkomt.

Laat je niet neer halen door één slecht moment.

man and woman hugging each other photography

Vergeef anderen.

Het kan moeilijk zijn om iemand anders te vergeven wanneer het voelt alsof deze je extra werk, of stress heeft bezorgd.

Bij bijvoorbeeld iets kleins zoals wanneer je in je auto zit en iemand je af snijd, kun je in de verleiding komen om eens goed naar diegene uit te halen.

Stop jezelf op dat moment en denk na over hoe deze situatie tot stand heeft kunnen komen. Misschien heeft diegene je echt niet gezien. Probeer je te verplaatsen in hun situatie.

Reageer niet alsof je zelf nooit een fout hebt gemaakt, maar kies voor empathie.

Vergeef jezelf.

Anderen vergeven kan soms eenvoudig zijn in vergelijking met onszelf vergeven.

Er zijn veel momenten waarop we onszelf slechter behandelen dan we ooit zouden toestaan ​​dat een vriend(in) zichzelf zou behandelen.

Als je het moeilijk vindt jezelf te vergeven, bedenk dan hoe je een soortgelijke fout van een goede vriend zou aanpakken.

Stop en denk na voordat je jezelf omlaag gaat halen.

Overweeg eventueel professionele hulp in te schakelen als je niet elke keer dat je niet perfect bent, een vloedgolf van negatieve gedachten kunt stoppen.

Vraag jezelf af of het er over tien jaar nog steeds toe doet.

We hebben allemaal problemen, en over het algemeen lijkt elk probleem op het moment zelf heel groot.

Hoe je er tegen aan kijkt is echter niet altijd de realiteit, en het is aan ons om onze situatie in het juiste perspectief te plaatsen, zodat we goed kunnen omgaan met wat er op ons pad komt.

Als er iets negatiefs in je leven gebeurt, vraag jezelf dan af of het er over tien jaar nog steeds toe doet. Als dit niet zo is, laat het dan los.

Als ik het voorbeeld van de wegpiraat er weer even bij haal; wanneer iemand je in het verkeer de middelvinger geeft, kom je misschien in de verleiding om je kalmte te verliezen, maar het is het gewoon niet waard.

Bewaar je energie voor dingen die je leven op een positieve manier veranderen en die jouw volledige aandacht verdienen.

Als er iets misgaat, heb je twee keuzes: je kunt boos worden, of het loslaten.

Wanneer je de keuze maakt om je niet druk te maken om de kleine dingen, zul je een veel gelukkiger leven leiden. Je zult jezelf dankbaar zijn dat je je perspectief hebt verandert.

Liefs,

Geef een antwoord