Je Leven op Orde

Hoe ook jij elke ochtend in vijf minuten je humeur kunt verbeteren en zo een krachtige start maakt.

Ik ben zelf altijd al vroeg wakker, maar mijn humeur laat echt wel te wensen over. En mijn kinderen kunnen hier dan nog wel eens de dupe van zijn.

Zou jij ook van jezelf kunnen zeggen dat je niet zo’n ochtendmens bent?

Misschien geef jij wel de voorkeur aan lange avonden, boven die vroege ochtenden. Hoewel dat meestal prima is, zal een baan er voor de meeste van ons voor zorgen dat je toch echt bij het krieken van de dag je warme bed uit zult moeten. En dit kan het moeilijk maken om je dag te beginnen met een goed humeur.

De dag goed beginnen is belangrijk, vooral als je je persoonlijke doelen probeert te bereiken.

Gelukkig zijn er een paar dingen die je in slechts een paar minuten kunt doen om je houding een positieve draai te geven, ongeacht hoe uitgeput je je misschien kunt voelen.

Slaap problemen? Creëer een slaaproutine voor de beste nachtrust.

Probeer deze snelle manieren om je humeur elke ochtend te verbeteren.

1. Neem een warme douche.

Begin de dag verfrist met een warme douche en wat lekker ruikende shampoo. Het hete water zal eventuele pijntjes verzachten en een deel van de vermoeidheid wegspoelen die je nog zou kunnen voelen nadat je uit bed bent gekropen.

Een geweldige manier om de kwaliteit van je douche te verbeteren, is door wat muziek aan te zetten. Zoek een paar nummers die je een goed gevoel geven en speel ze zo hard als je kan.

De extra bonus van je warme douche is dat je ook op je best naar je werk zult gaan. Je zult je werkdag fris kunnen beginnen.

Als je de voorkeur geeft aan een bad boven een douche, dan kun je in plaats van een douche natuurlijk ook altijd een bad nemen. Je kunt hierbij echter wel meer moeite hebben om weer op tijd het bad uit te komen, vooral als het water nog zo lekker warm is.

gezond ontbijt

2. Eet een ontbijt dat je energie geeft.

Ontbijt is een geweldige maaltijd om een paar redenen. Het brengt je metabolisme op gang en geeft je een boost van energie, zodat je de uitdagingen die voor je liggen kunt aanpakken. Hoewel het verleidelijk kan zijn om voor onderweg naar het werk in de auto nog vlug even een kop koffie en een koekje mee te nemen, is het beter om er echt even voor te gaan zitten en te genieten van de eerste maaltijd van de dag.

Het kiezen van iets gezonds, zoals avocado op een volkoren cracker, zal je lichaam vullen met gezonde voeding om je de hele dag geweldig te voelen. Zorg ervoor dat je wat je eet voor het ontbijt, ook echt lekker vind. Dit geeft je elke ochtend meteen iets om naar uit te kijken.

Je kunt altijd nieuwe recepten en smaken uitproberen. Er zijn tal van geweldige ideeën online als je wat nieuwe ideeën en inspiratie wilt.

3. Doe iets om je te laten glimlachen.

Wat doe je meestal als je elke ochtend wakker wordt? Ben jij het soort persoon dat onmiddellijk begint met het controleren van e-mails en in de werkmodus gaat? Misschien zit je nog even naar het nieuws te kijken voordat je vertrekt. Geen van die dingen zal je echt klaarmaken voor een geweldige dag.

Probeer in plaats daarvan je dag te beginnen met een beetje positiviteit. Speel een tijdje met je kinderen en sta eerder op als je de meeste dagen niet genoeg tijd hebt om dit te doen. Neem de tijd om een lekker bakje koffie te zetten en lees een hoofdstuk van je favoriete boek.

Zoek iets waardoor je je dankbaar voelt voor het leven dat je hebt en geniet er echt even van.

4. Neem de tijd om even stil te staan en te genieten.

Het is soms moeilijk om de vreugde in het leven te ervaren. Soms krijgen moeilijke ervaringen en emoties de overhand en hebben we het gevoel dat we constant wegzakken in donkere, deprimerende gevoelens.

Soms hoef je echter alleen maar de wereld om je heen in je op te nemen. Het inademen van wat frisse lucht en het ervaren van de schoonheid van de natuur kan je een boost geven.

Neem de tijd om de wereld om je heen echt op te merken. In plaats van je zo snel mogelijk naar je werk te haasten, word je vroeg genoeg wakker om een langzamere start te maken.

Parkeer je auto eens wat verder weg van het kantoor en loop de rest van de weg, als het een mooie dag is. Dit is ook geweldig om je meteen wat extra beweging te geven.

5. Kom in beweging.

Lichaamsbeweging lijkt misschien niet het gemakkelijkste als je nog steeds moe bent van de avond ervoor. Als je echter een paar minuten de tijd neemt om buiten in beweging te komen, zul je een echt verschil merken in hoe je je voelt.

Zonlicht is een echte booster voor je stemming. En wanneer je actief bezig bent zorgt dit ook voor een flinke dosis dopamine en endorfine.

De combinatie van de twee, in de vorm van een wandeling of een rondje hardlopen buiten, kan je de extra verbetering in je stemming geven die je nodig hebt.

Terwijl je dan buiten bent, kun je ook wat van die prachtige natuur in je opnemen waar ik het eerder al over had. Neem de minder opvallende dingen in je op, die meestal aan je voorbij gaan, zoals het geluid van fluitende vogels of de geur van het gras. Er zijn zo veel bijzondere dingen, als je weet waar je ze moet zoeken.

Hoe je dagelijkse routines kunt gebruiken om productiever en minder gestrest te zijn.

Probeer deze snelle tips vandaag nog!

Ze zullen je gelukkiger maken door je humeur en energieniveau te verbeteren en je zelfrespect te verhogen.

Liefs,

Dit vind je misschien ook leuk...

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *