woman, jump, backpack
Ontdek je Ware Ik Scheiding / Alleenstaand Ouderschap

Het verleden loslaten en verder gaan.

Loslaten is slechts, dat je besluit, dat je niet langer toestaat ​​dat iets uit het verleden, jouw leven op dit moment nog beïnvloedt. Dat je niet toestaat dat het jouw innerlijke gevoel van vrede en welzijn beperkt.

Alles wat we hiervoor hoeven te doen, is het positieve van dit moment te ervaren. Dat we afstand nemen van onze negatieve overtuigingen en blijven hangen in oude ervaringen. En dat we standpunten loslaten die ons ervan weerhouden om de negativiteit los te laten. Om zo rust, geluk en gezondheid te vinden.

Het gaat er hierbij om dat je ontdekt wat dat precies betekent; we hebben zoveel dingen die ons ervan weerhouden in het moment te leven, om van binnen tevreden te zijn en rust te vinden…

Loslaten en verder gaan!

Laat je niet tegenhouden door het verleden. Zie je angsten en schuldgevoelens onder ogen en ga verder!

Jouw doel.

Wat zou je graag veranderen in je persoonlijke leven? Welke ambities heb je, maar wordt je van weerhouden om er voor te gaan, door oude overtuigingen en doem denken? Waar houd je aan vast, terwijl je weet dat het niet langer voor jou werkt? Welke relatie heeft je beïnvloed? Welke grote verandering stel je uit?

Voel je je op je gemak in de (negatieve) vertrouwdheid van de huidige situatie in plaats van je te verdiepen in het nieuwe, spannende onbekende?

Welke veranderingen, misschien zelfs een algehele verandering van richting, kunnen voor jou tot meer voldoening leiden?

Het is tijd om het verleden los te laten. Om los te laten wat jouw ontwikkeling niet langer meer helpt, en te bouwen aan een nieuwe basis.

Voel je niet schuldig omdat je een gelukkig leven wilt opbouwen. Dat je degenen die je altijd hebben beperkt, moet loslaten om jezelf te bevrijden.

In sommige gevallen zul je misschien moeten stoppen met een baan of een relatie om het leven te creëren dat je wilt.

Toch is het los laten in de meeste gevallen niet simpelweg een brug platbranden. Een groot deel van de tijd is loslaten een innerlijke taak: loslaten kan betekenen dat je je geloofsovertuiging verandert, de manier waarop je aan je emoties werkt, of hoe je in het leven staat.

Het is van cruciaal belang om de balans op te maken van onze positieve en negatieve kanten, voordat we überhaupt tot een besluit kunnen komen om het verleden los te laten. Ik zou je voor willen stellen om een ​​notitieboekje te pakken en hiervan gewoon lijstjes op te gaan stellen.

Wie en wat heeft een positieve invloed op je? Wie en wat heeft een negatieve invloed op je?

Als een persoon, een collega of een familielid (zelfs een partner) ons vaak naar beneden haalt, dan is het misschien verstandig om het probleem met hen op te lossen en/of een verandering in die relatie voor elkaar te krijgen. Desnoods door afstand te scheppen tussen jezelf en deze persoon.

Creëer zo een doel waar jij jouw pijlen op kunt gaan richten.

yoga, lake, evening

Loslaten zonder haat.

Loslaten zonder haat is een proces dat je zal helpen om je te bevrijden, om het verleden los te laten en het leven te leiden dat voor jou bedoeld is.

Ik heb altijd het gevoel gehad dat iedereen met een doel op deze wereld is gezet. Het is belangrijk om te ontdekken wat dit doel voor jou is, zodat je je stappen kunt gaan zetten en uiteindelijk je missie (doel) kunt volbrengen.

Echter, hoe kun je groeien als individu als je niet weet wat je doel is?

Ik ontdekte hoe ik mijn leven kon helpen verbeteren en niet langer een ​​slachtoffer van mijn oude leven zou zijn. Ik heb onderstaande stappen gebruikt om zowel mijn zakelijke als privé leven te verbeteren en om ook zaken uit het verleden te boven te komen.

THERAPIE / COACHING: Ik accepteerde hulp toen ik gedwongen werd om in te zien dat ik het nodig had.

CONFRONTEREN: Op een gegeven moment confronteerde ik diegenen die mij hadden geschaad en vertelde hen hoe zij mijn leven hadden beïnvloed. We moeten leren om diegene in ons leven die ons hebben geschaad (of die wij hebben geschaad) te confronteren. Het gaat er hierbij niet om wat die ander hier mee zal doen, het gaat er om dat jij je hebt kunnen uiten en het van je af kunt schudden.

ER DOORHEEN WERKEN EN LATEN GAAN: Toen ik eenmaal mijn verleden en mijn pijn onder ogen zag, moest ik leren het te doorvoelen en het te laten gaan. Stop gevoelens niet weg, doe niet alsof het er niet is. Voel je pijn, je verdriet. Op deze manier wordt het steeds makkelijker om hier mee om te gaan en kun je dit uiteindelijk laten gaan.

VERGEVINGSGEZINDHEID: Vergeving is een enorme stap in het herstelproces. Ga voor jezelf na of je iemand volledig hebt vergeven of dat je vergeving bepaalde “beperkingen” bevat.

POSITIEVE HOUDING: Je moet een houding hebben van waardering voor de geweldige dingen in je leven, terwijl je het genezingsproces doorvoert. Concentreer je niet alleen op het negatieve. Het is heel moeilijk om depressief te zijn als je je zegeningen telt.

GENIET: De beslissing is aan jou om geluk en vreugde binnen te laten en van alles om je heen te genieten, ongeacht de omstandigheden van dat moment.

DOELEN: Je moet duidelijk hebben wat je wilt bereiken. Als je dat niet doet, zal het gewoon een streven zijn. Niemand is van tevoren van plan om te falen of op te geven, ze slagen er alleen niet in om hun doelen goed inzichtelijk te krijgen en te plannen.

GEEF TERUG: Ongeacht waar je je in het leven bevindt, er is altijd iemand die jouw hulp kan gebruiken. Neem contact op met anderen en help iemand met je tijd en/of middelen.

Wacht niet tot morgen, want morgen wordt niet gegarandeerd. Het is mijn overtuiging dat als we ons verleden niet onze toekomst laten beheersen, als we kunnen leren om de muren die we hebben opgetrokken, de muren die ons er ook van weerhouden om andere mensen te vergeven, kunnen afbreken, dat ons dan een geweldig leven te wachten staat.

Leef je eigen leven. Vasthouden aan pijn en haat veroorzaakt woede en wrok. Boosheid en wrok veroorzaken stress en angst; deze emoties kunnen weer een reeks aan andere gezondheidsproblemen veroorzaken.

Ik weet dat het mogelijk is om geluk te vinden, plezier te ervaren en succes te hebben. Maar de keuze is echt aan jou!

gym, sport, workout

Neem de verantwoordelijkheid voor jezelf.

Iedereen heeft het vermogen tot herstel en transformatie, om op te komen voor zijn of haar ware zelf.

Om dit te bereiken moeten we onszelf losmaken van het verleden. Als het verleden negatief is geweest, moeten we stoppen met het opnieuw beleven ervan, en keer op keer het slachtoffer in het verhaal te spelen.

Elke keer dat we een herinnering herbeleven, vooral een ruzie uit het verleden, of een oude wond weer open halen, houden we die herinnering actief in onze geest en in ons lichaam.

Het verleden is voorbij.

Als ik nu nog denk aan een ruzie die ik jaren geleden had of een moment waarin ik het zwaar had, gaat mijn hart sneller kloppen en spant mijn maag zich aan, alsof het op dit moment gebeurt.

Iedereen heeft in zijn of haar verleden van deze momenten. Maar het is tijd om ons leven te veranderen!

We zijn geen kinderen meer die afhankelijk zijn van onze ouders. Als we verantwoordelijkheid nemen voor onszelf, sturen we een bericht naar de hersenen en het lichaam dat we het waard zijn, dat we speciaal zijn en dat we liefde verdienen.

Wanneer je een langere tijd doorbrengt op een negatieve plek waar geen ruimte is om even adem te halen of te voelen zal dit resulteren in een gebrek aan zelfrespect. Je voelt je nutteloos en zoekt voor alles goedkeuring van anderen.

Dit zorgt er weer voor dat je het slachtoffer blijft spelen en nauwelijks verantwoordelijkheid neemt voor alles wat je “overkomt”.

Om de cyclus te doorbreken, moet je het verleden dus los laten en je eigen verhaal gaan schrijven. In dit nieuwe verhaal ben je vastbesloten om niet alleen te overleven, maar ook om te groeien. Je neemt de verantwoordelijkheid voor je eigen acties, werkt aan je gezondheid en beweeg je genoeg en ontdek je een manier om je grenzen te herkennen tijdens het ontwikkelen van deze nieuwe vaardigheden.

Simpeler gezegd dan gedaan? Nou, het nadenken en uitspreken hiervan is al een goed begin.

Zet je dagelijks in om POSITIEF TE DENKEN. Het is niet de overwinning of het verlies dat je tot een winnaar maakt, maar alleen je eigen overtuigingen en hoe je naar jezelf kijkt. Een positief beeld en zelfbevestiging is de eerste stap naar je persoonlijke kracht.

De volgende stap is EROP VERTROUWEN DAT JE GELUK HEBT. Ja, geluk! Het tegenovergestelde van het slachtoffer zijn.

Als je geluk hebt, zul je kansen zien waar anderen niet eens over nadenken. Een gelukkig persoon voelt zich krachtig en beheerst. Als je eenmaal in jezelf gelooft, stopt het twijfelen aan jezelf, krijg je zicht op je doelen en kun je de weg vrij maken om de dingen te bereiken die jij wilt.

Ook zul je GOED VOOR JEZELF MOETEN ZORGEN. Denk hierbij aan het eten van gezonde maaltijden, veel water drinken en het eten van minder suiker, vet en geraffineerde voeding.

Ook helpt de hoeveelheid slaap die je elke dag krijgt om je krachtiger te voelen. Het zorgt er ook voor dat onze biologische klok dagelijks wordt bijgesteld en cellen zich verjongen. Aangeraden wordt om elke nacht 7 tot 8 uur slaap te krijgen.

Bovenal raad ik je aan om dagelijks wat aan lichaamsbeweging te doen om kracht, uithoudingsvermogen en focus te ontwikkelen.

Als je sport, voel je je een krachtiger persoon. Je zult je niet verstrikt of verlamd voelen en je niet laten overheersen, omdat je nu je botten, spieren, hart en longen hebt versterkt. Een evenwichtige geest heeft een gezond lichaam nodig.

Door op deze manier in balans te leven, schudden we stress van ons af.

Ten slotte, nadat iemand gezonde maaltijden eet, zijn rust neemt en aan voldoende lichaamsbeweging doet, kan hij INNERLIJKE RUST CREEREN MET MEDITATIE. Een gemakkelijke meditatie van 5 minuten op muziek kan iemand helpen om contact te maken met zichzelf. Met meditatie ontdek je wat je hart je wil zeggen, verlaag je je bloeddruk en herstel je liefdevolle gevoelens voor je innerlijke zelf.

Fysiek, emotioneel en spiritueel in balans leven is de basis van energie, plezier en vreugde. Wees dagelijks goed voor jezelf en maak persoonlijke tijd en ruimte vrij. Als je het te druk hebt, schrap dan een paar van je activiteiten ​​en stel prioriteiten.

We hebben medeleven met andere mensen, zelfs met onze huisdieren. Zorg ervoor dat je ook medeleven hebt voor jezelf. Het belangrijke is om nergens langer aan vast te houden dan het in werkelijkheid duurt. Eigenlijk hoeven we alleen maar het leerproces te ervaren en daarna meteen verder te gaan.

gossip, girls, group

Keuzes en acceptatie.

Het leven is een reeks keuzes van hoe te handelen. Vaak maken we deze keuzes op de automatische piloot, zonder echt op de hoogte te zijn van wat we kiezen of waarom.

Maar ongeacht wat iemand doet in welk deel van zijn leven dan ook, het is nog steeds een keuze die ze hebben gemaakt.

Natuurlijk maken we bij het maken van keuzes ook fouten. Het is door het maken van die fouten, dat we leren over onszelf en andere mensen. We leren hoe we de volgende keer een andere keuze kunnen maken.

Er is echter één ding dat ons ervan weerhoudt om te leren van keuzes en dat is angst. Angst voor oordeel en kritiek, die meestal als vernedering of schuldgevoel wordt ervaren.

We moeten stoppen met al onze oordelen en gedachten over wat wel of niet zou moeten zijn. We hoeven geen meningen te hebben, geen kritiek, en geen gedachten over wat wel of niet zou moeten zijn. Helemaal niet.

Wanneer we iets horen of zien gebeuren en daar een oordeel over vellen, voegen we onze “energie” aan die situatie toe. We vergroten het. Wat je ook kunt doen, is volledig neutraal blijven en de waarheid aan jezelf laten. Dat wil zeggen, wat daar gebeurt, is zoals het zou moeten zijn voor diegene die er bij betrokken zijn.

We hebben allemaal op de een of andere manier soortgelijke ervaringen meegemaakt, dus we moeten de gedachte loslaten dat iets op zo’n moment goed of fout is, zo is het gewoon.

Het meest belangrijke punt dat je hier uit kunt halen, is dat wanneer je tot een keuze komt, dit niet automatisch tot een oordeel zal leiden.

Het enige dat je kunt doen, is je eigen keuzes maken. Zonder hierover te oordelen. De keuze die je op dat moment maakt is de beste keuze voor jou op dat moment. Of deze nu goed of fout is.

Jij bent niet je handelingen.

Individuen en gedrag zijn niet hetzelfde. Om iemand te zien als persoon, moet je begrijpen dat zijn of haar handelingen niet die persoon zelf is.

Niemand van ons zal het altijd goed doen, of de beste keuzes maken. Maar als we ervan leren en het niet herhalen, is dat alles wat we van onszelf kunnen verlangen.

We moeten dus het gedrag van het individu scheiden. We kunnen ervoor kiezen om onze meningen erbuiten te houden en weten dat die situatie vanzelf zal oplossen, wanneer iedereen heeft geleerd wat ze kunnen.

meditation, mindfulness, nature

Volledig ondergedompeld raken in wat je doet, mindfulness genaamd, is echt een geweldige manier om afstand te nemen, alle andere dingen om je heen los te laten, zodat al je concentratie gebaseerd is op wat je doet.

Je velt geen oordeel, je hebt geen verwachtingen van de eindresultaten. Het belangrijkste is dat hoe meer we deze eigenschappen van het slachtoffer zijn en oordeel loslaten, hoe meer we naar onze ware ik gaan.

Leven zonder oordeel betekent leven in een staat van zijn.

Het simpelweg zijn, onthult onze ware identiteit. Het laat ons ideeën loslaten over wie we zijn en laat onze spirituele zelf naar voren komen.

Het laat ons gewoon ZIJN zonder angst voor verlies, zonder te bevelen en te oordelen, te leven en werkelijk vrij te zijn.

Dus laat je hele leven een grote ervaring van loslaten worden en kijk dan wat er daarna gebeurt…

Sta toe dat elke dag zich voor je ontvouwt, niet zoals je zou willen, maar om je je ware aard te laten zien.

Liefs,

Dit vind je misschien ook leuk...

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.